وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

برگزاری جلسه جمع خوانی کتاب « فاطمه و فاطمه»

کتاب « فاطمه و فاطمه » نوشته محمد مهاجرانی و از انتشارات زائر آستان مقدس قم هست  که روز دوشنبه 9/2/98 در کتابخانه امام حسین (ع) با حضورتعدادی از اعضا جمع خوانی شد.

این کتاب در مورد حضرت فاطمه (س) ودر قالب شعر از نوع چهار پاره است. است. این کتاب شامل 22 بخش است که هر بخش یک قطعه شعر را شامل می شود. شعر شیرین، تسبیح گلی،فدک،کوثر،شهدای احد، کودک یتیم، در کنار تنور، امدادگر میدان جنگ، پرتلاش، مادر بابا و گدای گرسنه عناوین بعضی از شعرهای کتاب فاطمه سلام الله علیها است.

مخاطب با همان نگاه اول به کتاب پی میبردکه موضوع و محتوای کتاب چیست. این کتاب به زبان شعر برای کودکان نوشته شده ودر آن بخش های مختلف زندگی حضرت زهرا(س) به زبان بسیار ساده در قالب شعر برای کودکان بیان شده است.

با اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام اقشار است، هر کس متناسب با سن و موقعیت خود می تواند از حضرت زهرا (س) در امور مختلف الگو بگیرد. تمام زندگی این بانوی بزرگوار قابلیت سرمشق گیری دارد. کودکی می تواند از حجاب حضرت فاطمه(س) الگو بگیرد. یک نوجوان می تواند متوجه روحیه حماسی، مبارزه گری و حضور حضرت زهرا(س) در کنار امام علی(ع) در تمام مراحل شود. شجاعت حضرت زهرا(س) می تواند برای نوجوانان جذاب باشد. برای یک خانم خانه دار رفتار حضرت زهرا(س) با همسر و فرزندانش می تواند جذاب و قابل الگوگیری باشد.

 حضرت زهرا(س) یک بانوی کامل در تمام عرصه ها بودند، ایشان پرکار و پرتلاش بودند، با فرزندان و همسر خود به خوبی رفتار می کردند. حضرت زهرا(س) از امام عصر خویش اطاعت می کردند و هیچگاه همسر خود را تنها نگذاشتند. وقتی فرد از کودکی این اطلاعات را کسب می کند در نوع نگاه و نگرشش تغییراتی ایجاد می شود.  نویسنده این کتاب می گوید: متاسفانه در مراسم روضه فقط از رنج ها و غم ها و غصه های حضرت زهرا (س) گفته می شود و سایر مسایل باز نمی شود. نیاز است که تصویری کامل از این بانوی بزرگوار برای تمام اقشار ارایه شود.

 نویسنده سعی کرده سیره عملی و رفتاری حضرت زهرا(س)  در این کتاب تبیین شود و در حقیقت شیوه زندگی فردی و اجتماعی مد نظر باشد. به عنوان مثال در شعری با عنوان شعر شیرین نشان داده که حضرت زهرا(س) با کودکان بازی می کردند و برای شادی آنها شعر می خواندند.  یکی از شیوه های تربیت فرزند که مورد توجه حضرت زهرا(س) بوده ، شعر بوده است. ایشان نکاتی را در قالب شعر به فرزندان خود آموزش می دادند. حضرت زهرا(س) تربیت فرزند را با هنر تلفیق کرده بودند.

نویسنده هم درقالب شعر شیوه های تربیتی حضرت زهرا(س)  رو به بچه ها می آموزد مثلا شعری باعنوان " همسایه ها " در کتاب " فاطمه " نشان دهنده ی اول دعا برای دیگران بعد برای خود است

برای همسایه ها

دعا می کرد نیمه شب

نامهایشان را می گفت

یکی یکی زیر لب

به بچه ها یاد می داد

این نکته قشنگ را

اول باید دعا کرد

برای همسایه ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.