وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

برگزاری دومین نشست کتاب خوان مدرسه ای شهرستان درمیان (کتابخانه امام حسین( ع) بورنگ)

دومین نشست کتاب خوان مدرسه ای روستای بورنگ درتاریخ 27/10/96 در دبیرستان شهید عباسپور روستا برگزار شد.

در این نشست پنج  نفر از دانش آموزان و مسئول کتابخانه به ارائه کتابهایی که قبلاً خوانده بودند پرداختند که به شرح ذیل می باشد:

نشانی بهشت: چهل درس زندگی از نگاه امام رضا(ع)» نوشته حسین علوی مهراز انتشارات قدس رضوی/ارائه توسط : مهدی اکبرزاده (دانش آموز)، «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی از انتشارات به نشر / ارائه توسط: علی اصغر عمادی (دانش آموز)، «اصول و مبانی جنگ نرم» نوشته علی محمد نائینی از انتشارات ساقی/ ارائه توسط: میلاد اسماعیلی (دانش آموز ) ،« رستم و سهراب» نوشته جعفر ابر اهیمی از انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان / ارائه توسط: امیررضا بخشی (دانش آموز)، «مواد مخدر هرگز» نوشته آنیتا نیک از انتشارات پیدایش/ ارائه توسط: رضا بخشی (دانش آموز)، «کوچک جنگلی » نوشته امیرحسین فردی از انتشارات قدیانی / ارائه توسط : فاطمه اسماعیلی (مسئول کتابخانه ).

معرفی کتاب مرغ پا کوتاه

نویسنده: پروین دولت آبادی

 ناشر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

کتاب مرغ سرخ پاکوتاه سروده پروین دولت آبادی و از سری انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است.

 یه روز مرغ سرخی در مزرعه به راه می افتد و دانه ای طلایی رنگ پیدا میکنه. او از همه جانوران مزرعه، سگ، گربه و اردک می خواهد که به او کمک کنند تا این دانه را بکارد. اما هیچ یک حاضر به همکاری با او نمی شوند. به هنگام درو  کردن باز دست یاری دراز می کند اما بازهم هیچکدوم از حیوانات جنگل بهش کمک نمیکنن. به همین شکل مرغ به تنهایی نان را به آسیاب می برد، گندم ها را آرد می کند و نان می پزد. در پایان که نان آماده شد، جانوران نان می خواهند. مرغ یادآوری می کند که چون به او در تهیه نان کمک نکرده اند،‌ این نان تنها سهم جوجه هاشه.

تمام این داستان درقالب شعری جذاب و خواندنی و با تصاویر زیبا که با متن همخوانی داره همراه شده و به دو موضوع اشاره دارد:1- برای موفقیت در هر کاری تلاش و کوشش و همکاری مهم ترین نکته می باشد 2-آشنا کردن کودکان با تهیه نان از ابتدا که به شکل دانه ای در زمین کاشته می شود و تا وقتی که بر سر سفره گذاشته می شود رو با شعر و عکس به بچه ها نشان میده.

.مخاطب این کتاب تصویری پیش بینی پذیر کودکان پیش دبستانی و سال های نخست دبستان هستند

نمایشگاه کتاب به مناسبت 9 دی

برگزاری  نمایشگاه کتاب در کتابخانه امام حسین(ع)
نمایشگاه کتابی با موضوع گرامیداشت حماسه  9 دی ماه در کتابخانه امام حسین(ع) برگزار شد.

 

پنجاه و ششمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان درمیان

پنجاه و ششمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان درمیان در  تاریخ 09/10/96 در کتابخانه امام حسین(ع) برگزار شد.
در این نشست، شش نفر از اعضای کتابخانه به معرفی کتاب پرداختند که عبارتند از:
«مهدی کروبی بر مدار سقوط» نوشته آرش پاک اندیش/ ارائه توسط: جواد مقدری (دانش آموز)، «راهبردهای بصیرت» نوشته آیت مظفری/ ارائه توسط: جواد مقدری(دانش آموز)، «نقشه ی نقشه برآب» نوشته علی خامنه ای/ ارائه توسط: علی خزاعی(عضو کتابخانه)، «نقشه راه» نوشته محمد مهدی کوثری/ ارائه توسط: سعید ابراهیمی(دانش آموز)، «بصیرت و استقامت» نوشته مرکز صهبا/ ارائه توسط: محمدالیاس خسروی(دانش آموز)، «کودایره قرمز» نوشته مهدی محمدی/ ارائه توسط: مهدی مقدری (عضو کتابخانه) .

 

بازدید دانش آموزان کلاس پنجم مختلط دبستان شهید کلانتری به همراه معلم گرامیشان جناب آقای عمادی

بازدید از کتابخانه عمومی امام حسین (ع) بورنگ
دانش آموزان پایه پنجم مدرسه شهید کلانتری از کتابخانه امام حسین(ع) بازدید به عمل آوردند. در این بازدید، دانش آموزان با بخش های مختلف کتابخانه آشنا شدندو مسئول کتابخانه به معرفی بخش های مختلف کتابخانه پرداخت.