وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

اطلاعیه


تغییر ساعات کاری ادارات به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی در تابستان 

کتابخانه امام حسین(ع)بورنگ : روزهای فرد  ساعت 7 صبح الی 13:30  

روزهای پنج شنبه از ساعت 7 الی 12:30

در ضمن شیفت بعداز ظهر کتابخانه تعطیل می باشد فقط صبح ها باز است.

نشست قصه گویی97/4/26 از کتاب داستانهای بهشتی نوشته اعظم فعال

با توجه به فرارسیدن دهه کرامت کتابخانه امام حسین (ع) روز سه شنبه مورخ 97/4/26« کتاب  داستانهای بهشتی نوشته اعظم فعال و از انتشارات فعال» با حضور تعدادی از اعضای کودک 4 تا 7 سال قصه گویی کرد.

انس و الفت با قرآن ، انس با زیبایی، خوبی و رستگاری است. فهم سخن خدا مهم ترین عنصر در تربیت قرآنی است. آموزه های برگرفته از کتاب آموزه های اخلاقی همچون شمیم بهشتی در روح، جان و اندیشه ی کودکان می وزد و آنها را همچون غنچه ها که در نوازش نسیم شکفتهد می شوند شکوفا می سازد.

این کتاب شامل 25 داستان از زندگی چهارده معصوم است که با زیبا سازی تصاویر و داستانهای کوچک و جذاب مورد علاقه خیلی از کودکان است . دو قصه از کتاب انتخاب با عنوان میوه خوردن امام رضا(ع) و صدقه و خیرات پیامبر (ص) و قصه گویی شد.

جلسه رنگ آمیزی کاربرگه های نقاشی با موضوع دهه کرامت

همزمان با آغاز دهه کرامت روز دوشنبه مورخ 25/4/97 جلسه رنگ آمیزی کاربرگه های نقاشی با موضوع دهه کرامت تو سط خردسالان در محل کتابخانه برگزار شد.

بلند خوانی کتاب" نمی دانستم در سایه حجاب زیبایی ام پایدارتر می شود"

به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کتابخانه امام حسین (ع) روز پنشنبه مورخ 21/4/97 «کتاب نمی­دانستم در سایه­ حجاب زیبایی­ام پایدار تر است» را با همراهی چند تن از بانوان اعضا بلند خوانی شد. این کتاب که به قلم حسن محمودی از سوی مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی به چاپ رسیده پاسخ به شبهات حجاب، در قالب داستانی جذاب، ویژه نوجوانان است.

که به بیان زیبایی­های حجاب و عفاف و شبهه­زدایی در قالب داستانی خواندنی با تمثیلاتی بسیار شیوا می پردازد و نقش آفرینان داستان نیز خود نوجوانان و دانش آموز می­باشند.

مؤلف، مباحث خویش را ضمن دو داستان زیبا و یک واقعه تاریخی، در موضوعات ذیل تنظیم نموده است:

تار مو، سختی چادر، چرا در نماز، چرا در کلاس، عوامل بد حجابی، مردان حریص، حجاب مانع کار، حداقل حجاب، امام زمان و جنازه زنی خوش حجاب، سلامی دوباره به گلها، طلا، میوه بی­پوست، حراجی، حصار عفت، مروارید، گردو بازی،......

مؤلف ارزش حجاب و گرانبهایی دختران خوش حجاب را ، ضمن تمثیلی زیبا اینگونه به رشته تحریر در می­آورد:

« بدو حراجه! حراج،سیب زمینی و پیازه، بدو نصف قیمت بازار» این صدای بلند فروشنده بود که از بلند گویی که روی باربند وانت آویزان بود در محل، پخش می­شد. مینا که با این صدا حواسش پرت شده بود، درس را رها کرد، آمد کنار پنجره، با تعجب دیدسیب زمینی و پیازها را پشت وانت آبی رنگ ریخته و آنها را به کمترین قیمت می فروختند، پسرکی هم پشت وانت نشسته، آنها را جابجا می­کرد تا درشت­هایش بیشتر به چشم بیایند.

مینا فکری کردو گفت: چرا تا حالا هیچ طلا فروشی را ندیدم که طلاهایش را عقب وانت بریزد و حراج کند، اما سیب زمینی و پیاز بیجچاره را حراج می­کنند؟ ....»

لازم به ذکر است مؤلف ، جهت محفوظ ماندن مطالب در ذهن مخاطبان، در پایان کتاب، سؤالاتی تستی و تشریحی از متن کتاب آماده نموده ، که نهادهای فرهنگی نیز می­توانند جهت بر گزاری مسابقه، از آن استفاده کنند.

معرفی کتاب"گنجینه عفاف"

زن بعنوان لطیف ترین مخلوق الهی، از جایگاه ویژه ای در سبک زندگی اسلامی برخوردار است
آنگاه که انسان خلق گردید، ذات اقدس احدِ صمد، مترتب نمود امر ریحانگی را بر جنس اناث و در همان حال تقدیر نمود قوام را بر جنس ذکور و سکینه قرار داد زوجیت را برایشان تا بدین سان متکاثر گردد مودت و رحمت میان اشرف مخلوقات. در این میان لطیف ترین مخلوق الهی که موجبات عروج و تعالی جامعه می باشد، همواره کانون توجه شیاطین من الجن و الانس بوده است.

 

همزمان با هفته عفاف و حجاب روز چهارشنبه مورخ 20/4/97جلسه معرفی کتاب "گنجینه عفاف" با حضور چند تن از اعضا برگزار شد.

کتاب گنجینه عفاف نوشته آقای مهدی نصیری دهزیری و از انتشارات اندیشه صادق است که یکی از آثار برگزیده در موضوع عفاف و حجاب می باشد.

این اثردربردارنده 500 نکته درسیصدوبیست صفحه قطع رقعی که شامل: احادیث معصومین، نکته های تفسیری، نکات روانشناسی وجامعه شناسی، تاریخ کشف حجاب درایران، اشعاروجملات نثرادبی، سخنان بزرگانی چون: امام خمینی، مقام معظم رهبری، شهیدبهشتی، شهید مطهری, ومباحثی پیرامون حجاب وعفاف را درغالبی کشکول وار و جذاب ارایه می دهد.

کتاب « گنجینه عفاف » شامل پانصد موضوع زیبا در زمینه عفاف و پوشش اسلامی.. در مقدمه کتاب آمده است: عفت و پوشش اسلامی از مصادیق بارز و عظیم اسلام مجسمی است که ما را به سحر رهایی-بخش توحید، نوید می دهد و پوشش اسلامی، حَرمی است از ستر و عفاف که گوهر آسمانی انسانیت را در حریم خود پاس می دارد. این کتاب مجموعه ای جذاب و کشکول گونه شامل پانصد نکته ی تفسیری، حدیثی، روانشناسی، جامعه شناسی، علمی، احکام، داستان، شعر و جملات نثر و ادبی، برگزیده بیانات دانشمندان جهان اسلام و غیر اسلام، در زمینه عفاف و پوشش اسلامی و روابط محرم و نامحرم و مباحث مرتبط از قبیل نگاه، زنا، شراب، چادر، ... میباشد. پاره ای از عناوینی که در این کتاب آمده به شرح ذیل می باشد: گرداب شهوت و افول غیرت، آثار ایمان، پیروی از فرنگ، بیشترین فعالیت، قلعه عفاف، بایگانی خیال، نهضت عاشورا و کرامت زن، روح کثیف، به باد نگاه، نیم قرن سیاه، مغز باهوش زیر چادر، بهداشت روانی اجتماع، هدیه آسمانی، منادیان عفاف، چشم های گرسنه، دوسیم برق، امام خمینی و نوه های دختر و پسر، در شیشه عطر، داغ هفدهم دی، نماز کلاس تمرین حجاب، سالشمار برنامه های کشف حجاب، ازدواج در سیستم فرنگی، چشم های بی بها، سرکوبی رسول درون،... نمونه ای از سیره عملی امام خمینی را در این کتاب می خوانیم: « در آن زمانها پوشیدن لباس آستین کوتاه در خانه برای دختر یک روحانی پسندیده نَبود، اما امام خمینی می گفتند: در خانه اشکال ندارد چون خلاف شرع نیست، اما در بیرون خانه باید کاملا پوشیده باشید؛ یا پوشیدن لباس زرد، سرخ و آبی را برای زنان و دختران در خانه مسئله ای نمی دانستند...» مؤلف علاوه بر فهرست مطالب، جهت دستیابی آسانتر به موضوعات مورد نیاز اقدام به تهیه فهرست موضوعی نیز در پایان کتاب نموده است.