وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

پنجاه و چهارمین نشست کتاب خوان شهرستان درمیان در کتابخانه عمومی امام حسین (ع) بورنگ

 

پنجاه و چهارمین  نشست کتاب خوان شهرستان درمیان در کتابخانه عمومی امام حسین (ع) بورنگ

 

پنجاه و چهارمین  نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان درمیان در کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ  با ارائه شش کتاب به شرح ذیل برگزارشد «مهارت های زندگی »  نوشته علی اصغر کاظمی/ ارائه توسط: زینب محمودی (عضو کتابخانه)، «افکار مثبت روزانه» نوشته لئئیز ال هی/ ارائه توسط: نرگس زاهدی (عضو کتابخانه)، «گوژپشت نتردام» نوشته ویکتور هوگو/ ارائه توسط: زهرا زاهدی (عضو کتابخانه)، «احکام خمس» نوشته مجتبی حسینی/ ارائه توسط: فاطمه اکبرزاده(عضو کتابخانه) ، «دختر شینا» نوشته مهناز ضرابی زاده/ ارائه توسط: حوا اکبرزاده (عضو کتابخانه و«پنشنبه فیروزه ای» نوشته سارا عرفانی / ارائه توسط: فاطمه اسماعیلی (مسئول کتابخانه)

برگزاری کلاس قصه گویی


روز شنبه 25 دیماه کلاس قصه گویی با حضور اعضای فعال  کودک در محل کتابخانه امام حسین (ع) برگزارشد در این کلاس ابتدا هر کدام از اعضا با زبان شیرین کودکانه خود به ارائه قصه ای که قبلا خوانده بودند پرداختند و در ادامه کتابدار کتابخانه به ارائه مقدمه ای از کتاب قصه های زینب برای بچه ها پرداخت و از میان قصه های این کتاب با انتخاب اعضا قصه ای را قرائت کرد.


 کتاب قصه های زینب نوشته( مهری ماهوتی ) و ازسری انتشارات مدرسه می باشد که این کتاب با جلد گالینگور و در ابعاد خشتی مشتمل بر 5 بخش که هربخش شامل 5 تا شش قصه زیبا جهت آموزش احکام برای دختران دوره ابتدایی (گروه سنی ب و ج ) می باشد کتاب قصه های زینب به تازگی به منابع کودک کتابخانه امام حسین افزوده شده و دراین کتابخانه جهت مطالعه و امانت موجود می باشد.


کلاس نقاشی

کتابخانه امام حسین (ع) در روز دوشنبه 20 دی  با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه کلاس نقاشی با موضوع دلخواه برگزار کرد که در پایان به خانم زینب یاری دانش آموز کلاس چهارم که زیباترین  نقاشی با موضوع (صدقه موجب شادی دلها می گردد) را کشیده بود جایزه اهدا گردید.

اطلاعیه کلاس نقاشی




کتابخانه امام حسین (ع) برای کودکان  و اعضای فعال  و علاقه مند کودک کتابخانه در  روزهای  دوشنبه هر هفته از ساعت 15 الی 16 کلاس نقاشی  و روزهای چهارشنبه هر هفته در همین ساعت کلاس قصه گویی برگزار می کند.

جلسه معرفی کتاب حریم ریحانه

معرفی کتاب حریم ریحانه در کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ برگزار شد.

 روز شنبه 11 دیماه 95 جلسه معرفی کتاب با حضور یکی از حلقه های صالحین پایگاه بسیج خواهران روستا در محل کتابخانه برگزار شد معرفی کتاب توسط کتابدارکتابخانه ارائه شد و از طرفی پرسش و پاسخ هایی در مورد محتوا و موضوع کتاب مطرح گردید. کتاب حریم ریحانه نوشته نعیمه اسلاملو و جمعی از نویسندگان از سری
انتشارات تلاوت آرامش به مقوله حجاب و عفاف نگاهی جامع دارد. یعنی هم از منظر درون دینی و  هم از منظر برون دینی به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
 

این کتاب اولین دائرة المعارف و اطلس پوشش و عفاف در کشور و مستند به آیات قرآن و روایات، مستدل، منطقی، عقلانی، علمی و در عین حال به زبانی ساده و روان، به تبیین موضوع پوشش و عفاف پرداخته باشد در این کتاب سعی شده از تمامی زوایای ممکن به موضوع پوشش و عفاف نگاه شود.

در نهایت این کتاب یک گزینه بسیار عالی برای مطالعه است.


جمع خوانی کتاب آقای بوگندو در کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

(جمع خوانی کتاب آقای بوگندو) روز چهارشنبه 8 دی ماه با حضور چند تن از اعضای نوجوان کتابخانه برگزار شد در این شیوه از کتابخوانی هریک از حاضرین با قرائت صفحاتی از کتاب، علاوه بر تجربه کتاب‌خوانی گروهی از امکان بحث و تبادل نظر نیز برخوردار می شوند .هدف از جمع خوانی این کتاب با توجه به گروه سنی مخاطبان، در راستای ترویج کتابخوانی و همچنین به‌عنوان معرفی یکی ازتازه های کتاب ماه  بود.

در نهایت خلاصه‌ای از داستان به منظور آشنایی هرچه بیشتر با کتاب ارائه شد.

 «آقای بوگندو» خانه به دوش بود. او هیچ وقت حمام نمی‌رفت و لباس‌های پاره می‌پوشید. سگ سیاه کوچولویش، «دوشس» همیشه با او بود. اهالی شهر با او خوش‌رفتاری می‌کردند و گاهی بدون این‌که با او صحبت کنند، چند سکه به او می‌دادند. «آقای بوگندو» هر روز روی نیمکتی می‌نشست و به فکر فرو می‌رفت. روزی «کلوبی»، دختر زیبایی دوازده ساله او را دید و از آن‌جا که علاقمند به شنیدن قصّه آدم‌ها بود، با «آقای بوگندو» طرح دوستی ریخت. او به راز زندگی «آقای بوگندو»، عشق دیرینش و خوبی و مهربانی او پی برد."

کتاب آقای بوگندو که به تازگی به آمار منابع کتابخانه افزوده شده اثر دیوید ویلیامز با ترجمه رضی هیرمندی و از انتشار ات گل آقا هست که داستانی با زبان طنزآلود درباره‌ی دوستی دختربچه‌ای با «آقای بوگندو»ست.

 این کتاب با تصاویر و موضوع داستان‌های انگلیسی، برای گروه سنّی (ج) و (د) تهیه شده است.