وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

قرآن کریم:
« اَلَّذینَ ِانْ مَکَّنّاهُمْ فِی اْلاَرْضِ اَقامُوا الصًَلوﺓَ وَ اتَوُ الزَّکوﺓَ وَ اَمَرُوا بِاْلمَعْرُوفِ وَ نَهَواْ عَنِ اْلمُنْکَر... »
همانان‌ که‌ اگر آنان‌ را در روی‌ زمین‌ تسلط‌ و توان‌ دهیم، نماز را برپا می‌دارند و زکات‌ می‌پردازند و امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر می ‌کنند...
(سوره مبارکه حج: آیه ۴۱).

هفته امربه معروف و نهی از منکر

از سال ۱۳۷۱ شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بمنظور یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است. بدون تردید هر نهضت در جهت حفظ مسیر حرکت خود به سوی اهداف از پیش تعیین شده نیازمند طراحی و تدوین فرآیند آسیب شناسی و اصلاح طلبی مستمر با شیوه‌های روشمند و درونی برای کاهش آستانه آسیب‌پذیری می‌باشد. در همین چارچوب دو اصل گرانقدر و مترقی امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین راهبرد آسیب شناسی و فرآیند اصلاح طلبی اسلام در جهت صیانت از نظام اسلامی می‌باشد.امر به معروف و نهی از منکر با استناد به آیات قرآنی و گفتار معصومین (ع) خصوصاً رهنمودهای سرور آزاد اندیشان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیان استراتژی نهضت کربلا، برترین و کارآمدترین روش اصلاح نظام‌های اجتماعی برخوردار از ریشه و منشاء دینی و نگاه توحیدی می‌باشد.بر همین اساس در اصل هشتم قانون اساسی نظام جمهوری ایران آمده است:"در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت.

 

معرفی کتاب بچه هابریم به کربلا

کتاب» بچه ها بریم به کربلا نوشته زینب مومنی از انتشارات مکتب صادق  « به بیان واقعة کربلا به صورت شعر از زبان حضرت رقیه (س) است. در این شعرها به بریده شدن دستان حضرت ابوالفضل (ع) توسط سپاه یزید به هنگام آب آوردن به خیمه، کشته شدن علی‌اکبر و علی‌اصغر، بیان خطبة حضرت زینب (س)، و کشته شدن امام حسین(ع) اشاره شده است. این کتاب مصور برای گروه سنی «الف» و «ب» به نگارش درآمده است و درکتابخانه امام حسین (ع) جهت استفاده و امانت موجود می باشد.

ثبت نام رایگان سرشماری نفوس و مسکن سال 1395

قابل توجه همشهریان محترم 

سرشماری نفوس و مسکن در محل کتابخانه امام حسین (ع) بصورت رایگان ثبت نام میشود لذا کلیه هموطنان گرامی با دردست داشتن شناسنامه سرپرست خانواده به همراه کارت ملی اعضای خانواده جهت ثبت نام مراجعه نمایند.