وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

معرفی کتاب « غنچه دلتنگ»

کتاب «غنچه دلتنگ» که نوشته حسین سیدی و توسط انتشارات دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است روز دوشنبه مورخ 30/2/98 در محل کتابخانه امام حسین(ع) و در جمع اعضای نوجوان کتابخانه معرفی شد.

این کتاب در چهار فصل به معرفی زندگی ظاهری امام حسن مجتبی علیه‌السلام و نیز سیره و سنّت ایشان پرداخته و به برخی از روایات ایشان نیز اشاره کرده است. و مروری بر زندگانی، شخصیت و فضایل امام حسن مجتبی(ع) و حوادث مهم دوران امامت آن امام است. در این کتاب نخست  به توصیف اوصاف ظاهری امام حسن مجتبی(ع) پرداخته شده و سیمای آن امام و نیز آراستگی ظاهر و چهره ایشان توصیف شده است. آنگاه به برخی از مکارم اخلاقی آن امام اشاره نموده و ابعادی از فروتنی آن امام، سخاوت ایشان، کرم و عفو او نسبت به دیگران، حلم و مدارای آن امام در قبال مخالفان و دشمنان خویش، جوانمردی، خوش‌خلقی، راستگویی، سیاست‌مداری، فعالیت‌های اقتصادی، پاکدامنی، پارسایی، خاموشی، دوراندیشی، خردورزی، بزرگواری، شجاعت و دلیری، دانشوری، مدیریت، مظلومیت، نیکوکاری، خداباوری، عبادت، زهد، نیایش، گشاده‌‌دستی، خدمات اجتماعی، دین‌باوری، همسایه‌داری و برخورد ملاطفت‌آمیز امام حسن مجتبی در قبال همه مردم را بیان کرده است.

 در واقع این اثر جلد چهارم از مجموعه‌‌ای چهارده ‌جلدی است که هر یک به روایتی نو از سبک زندگی معصومین علیهم‌السلام پرداخته استاین کتاب برای مخاطبان خود نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسن (ع) را به تصویر می‌کشد. نویسنده برای نگارش این اثر به بیش از ۵۰۰ منبع مراجعه کرده و از ۲۲۹ عنوان آن‌ها بهره گرفته است، این کتاب به دلایلی متمایز از سایر آثار مشابه است چراکه نویسنده در تلاش بوده تا در این کتاب براساس منابع، یک سبک زندگی را ترسیم کند به این معنی که نکات مطرح‌شده درباره معصومین (ع) را به گونه‌ای به کار گرفته که در زندگی امروز خواننده تاثیر داشته باشدیکی دیگر از ویژگی‌های مهم این کتاب نثر بسیار روان آن است و در نهایت اختصار مطالب که خواندن کتاب را برای عموم آسان‌تر می کند.

عناوین فصول این کتاب عبارت‌اند از: خویشتن؛ مباحثی پیرامون زندگی شخصی و خصوصیت اخلاقی و رفتاری امام حسن (ع)، خداوند؛ مباحثی ناظر بر رابطه امام حسن (ع) با خداوند، ایمان‌پذیری، حج‌گذاری، روزه‌داری و...، دیگران؛ مباحثی در مورد نوع برخورد امام با اقشار مختلف جامعه اعم از خدمتکاران، خویشاوندان، ایتام، دشمنان، ستمگران و سخن‌چینان و در فصل پایانی نکاتی پیرامون سبک زندگی و عملکرد امام حسن (ع) در مواجهه با طبیعت بیان شده است.

در این مجموعه سعی می‌شود مسائل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

مطالعه‌ی این کتاب به افرادی که قصد دارند در زمانی کوتاه به اجمالی از زندگانی و شخصیت امام دوم دست پیدا کنند و البته از منابع معتبری بهره ببرند، توصیه می‌شود.

معرفی کتاب «دُرّعصمت»در محفل جزءخوانی قران کریم

معرفی کتاب «دُرّعصمت»در محفل جزءخوانی قران کریم

همزمان با شروع ماه رمضان هرساله محافل خانگی جزءخوانی قران کریم همه روزه و تا پایان این ماه پرخیر و برکت درسرتا سر روستا برگزار می شود برگزاری محافل قرآنی سبب ترویج فرهنگ قرآنی و آشنا شدن هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ اسلامی و  یکی از راه‌های توسعه و بسط فرهنگ قرآنی در جامعه است و از سوی دیگر برپایی چنین جلساتی باعث شکوفایی و کشف استعدادهای قرآنی می‌شود. در همین راستا فرصت را غنیمت شمرده و درکناراین جلسه به معرفی کوتاهی از کتاب درعصمت و توضیح فراخوان شرکت در نهمین دوره جشنواره رضوی توسط یکی از اعضای کتابخانه پرداختیم.

کتاب «درعصمت» نوشته علی اشرف عبدی و از سوی انتشارات زائر به چاپ رسیده  که در واقع یکی از منابع شرکت در نهمین دوره جشنواره رضوی در سطح بزرگسال می باشد. این کتاب که در پنج بخش جمع آوری شده شامل1- گذری بر زندگینامه حضرت معصومه علیه السلام2- جایگاه علمی و فرهنگی حضرت معصومه علیه السلام3- مدح قم، وصف حضرت فاطمه معصومه علیه السلام4- عصمتف شفاعت و کرامت حضرت معصومه  و پنجمین بخش آن زیارت، سنتی اسلامی است می باشد و درکل مروری بر زندگانی حضرت فاطمه معصومه علیه السلام می باشد. 

کتاب امام زمان علیه السلام نوشته زهرا عبدی قصه گویی شد

کتاب امام زمان (عج) نوشته زهرا عبدی در جمع اعضای کودک کتابخانه توسط یکی از اعضا قصه گوئی شد و کودکان در قالب قصه با زندگانی این امام بیشتر آشنا شدند.

برگزاری جلسه جمع خوانی کتاب « ابوالفضل نهضت رضوی»

کتاب « ابوالفضل نهضت رضوی» نوشته محمدرضا سنگری روز یکشنبه مورخ 98/2/22 درمحل کتابخانه امام حسین(ع) بورنگ با حضورتعدادی از اعضا جمع خوانی و معرفی شد.

کتاب «ابوالفضل نهضت رضوی»(زندگی‌نامه حضرت احمدبن موسی(ع)ـ شاهچراغ) نوشته محمدرضا سنگری در محور خاندان و یاران امام رضا(ع که در ۱۶۸ صفحه توسط انتشارات شاه‌چراغ (ع) شیراز به چاپ رسیده است. اندیشه‌های انحرافی عصر احمد بن موسی(ع) در ایران، هجرت ایشان به ایران، مسیر حرکت احمدبن موسی(ع)، منازل و مراحل سفر به ایران، نبرد سه روزه، شهادت احمدبن موسی(ع)، کشف مزار، فرزندان حضرت احمدبن موسی(ع) برخی از عناوین این کتاب است.

این کتاب، پژوهشی تاریخی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادبی، پیرامون زندگانی حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ علیهما السلام و برادران ایشان بوده و پیوند و ارتباطشان را با نهضت امام رضا علیه السلام مورد بررسی قرار می‌دهد.

برگزاری نشست کتابخوان در محل کتابخانه امام حسین(ع) مورخ98/02/21

دومین نشست کتابخوان کتابخانه ای  سال 1398 در تاریخ 98/02/21در محل کتابخانه امام حسین(ع) برگزار شد.

در این نشست، شش نفر از اعضای کودک کتابخانه به معرفی کتاب کودک پرداختند که چندتا از  منابع نهمین جشنواره رضوی هم درآن معرفی شد:

«کبوترها و آهوها» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر/ ارائه توسط: محدثه یعقوبی (عضو کتابخانه)، «فاطمه و فاطمه » نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر/ ارائه توسط: فاطمه دری(عضوکتابخانه)، «با کبوترهای گنبد» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر/ ارائه توسط: محدثه شبانی(عضو کتابخانه)، «قصه هایی از بانوفاطمه: لباس عروسی » نوشته حسین فتاحی از انتشارات کتابهای بنفشه/ ارائه توسط:مهدیه قربت زار(عضو کتابخانه)، «جای پاهای چه کسی است» نوشته جاکوبی براون از انتشارات طبیب / ارائه توسط: مهلا شبانی(عضو کتابخانه)، « نهنگ مهمان دار» نوشته علی باباجانی از انتشارات براق/ ارائه توسط: فاطمه زهرا محمودی  (عضوکتابخانه).

اولین نشست کتابخوان کتابخانه ای سال 98 در کتابخانه امام حسن(ع) برگزارشد

روز چهارشنبه مورخ 98/02/18 نشست کتابخوان کتابخانه ای با موضوع معرفی منابع جشنواره رضوی در محل کتابخانه امام حسین(ع) برگزار گردید.

در این نشست، هفت نفر از اعضای کتابخانه به معرفی کتب نهمین جشنواره رضوی پرداختند که عبارتند از:
«فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت/ ارائه توسط: فاطمه جبروتی (عضو کتابخانه)، «در عصمت: مروری بر زندگی حضرت معصومه(علیه السلام)» نوشته علی اشرف عبدی  از انتشارات زائر/ ارائه توسط: فاطمه کیانی(عضوکتابخانه)، «سیره تقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جوادعلیه السلام» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر/ ارائه توسط: زینب محمودی(عضو کتابخانه)، «مهارتهای ارتباط موثر درسیره امام رضاعلیه السلام» نوشته علی جانفزا، علی خیاط از انتشارات به نشر/ ارائه توسط:نرگس خسروی(عضو کتابخانه)، «چلچراغ شیراز» نوشته جلیل عرفان منش از انتشارات بنیاد پژوهشهای اسلامی / ارائه توسط: ملیحه کیانی(عضو کتابخانه)، « ابوالفضل نهضت رضوی» نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ/ ارائه توسط: مهدیه خزاعی  (عضوکتابخانه)، «بانوی ملکوت» نوشته علی کریمی جهرمی از انتشارات بوستان کتاب/ ارائه توسط مهناز محمد پور.