وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

شهادت امام علی علیه السلام


به محراب شفق، منشق سر مهتاب مى بینم

الهى هاله اى از غم، در این محراب مى بینم

على و مسجد و عدل و شجاعت جملگى در خون

تمام انبیا را این چنین بى تاب مى بینم

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد


من از عمق وجود خودم ، خدایم را صدا کردم

نمیدانم چه میخواهی ، ولی امروز برای تو ، برای رفع غم هایت

برای قلب زیبایت ، برای آرزوهایت ، به درگاهش دعا کردم

و میدانم خدا از آرزوهایت خبر دارد ، یقین دارم دعاهایم اثر دارد . . .

هشتمین نشست کتاب خوان شهرستان درمیان

هشتمین نشست کتابخوان  شهرستان درمیان در کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ در روز پنجشنبه 20 خرداد 95 برگزار گردید.

در این نشست 1 نفر کتابدار و 6 نفر از اعضای کتابخانه به معرفی کتابها به شرح زیر پرداختند:

1- محمد رضا صحرانورد  کتاب :حدیث نور خاطراتی آموزنده از امام خمینی (ره)

متن معرفی :  

این کتاب مجموعه خاطراتی است  درباره ی اخلاق و سیره­ی زندگی امام خمینی (ره) از زبان نزدیکان، خانواده، شاگردان و دیگران ... که گردآوری شده است .در پایان نیز فهرست موضوعی خاطرات آمده است .برخی موضوعات مربوط به این خاطرات عبارت‌اند از : اهمیت نماز اول وقت، حالات معنوی و روحانی، کرامات، امام و مردم، ساده زیستی، و دوری از اسراف، امام و روحانیت، تواضع امام، هشت سال دفاع مقدس، عدالت، وجوهات، شهدا، فقرا، شجاعت، احترام به بزرگان، نظم، حجاب، مزاح و تفکرات،که در این نشست معرفی گردید .    

          

2- محمد رضا موحدیان : کتاب :جهان اسلام از دیدگاه امام خمینی (س)

متن معرفی

این کتاب در بر دارنده مجموعه سخنرانى‌هاى امام(ره) است که در آن، به وضعیت جهان اسلام، اصول کلى در روابط با کشورهاى اسلامى، تشکل‌ها و نهادها در جهان اسلام، مبانى اندیشه اسلامى و روابط با کشورهاى جهان اسلام، پرداخته شده است. این کتاب با مقدمه نویسنده آغاز و مطالب در پنج فصل، تنظیم شده است. در ابتدا، وضعیت جهان اسلام در ابعاد متعدد مورد بحث قرار گرفته و سپس، از اصول کلى در روابط با کشورها سخن به میان آمده است. در ادامه نیز به تشکل‌ها و نهادهاى جهان اسلام و مبانى اندیشه اسلامى پرداخته شده و در پایان، روابط با کشورهاى جهان اسلام، مورد بحث قرار گرفته است که در این نشست معرفی گردید.

3- محمد مهدی یعقوبی     کتاب:  اعترافات غلامان 

معرفی کتاب

این کتاب داستان دوران ولایتعهدی امام رضا(ع) و اعترافات سی غلام ‌سیاه مأمون در مرو است. غلامان آنچه را که در سال‌های ولایتعهدی امام رضا(ع) بر آنها گذشته، بازگو می‌کنند و خواستار قضاوت خوانندگان مبنی بر این که آیا برای غلامان هم روز جزایی هست یا نه؟ الماس، یکی از این غلامان به همراه رجاء، ابن ابی‌ضحاک مأموریت می‌یابند که به مدینه بروند و علی بن موسی(ع) را برای پذیرش ولیعهدی که در حقیقت تله‌ای برای به شهادت رسانیدن ایشان بود، به مرو بیاورند و ....... که در این نشست معرفی گردید.

4- میلاد اسماعیلی     کتاب:   درآمدی بر مستندات قرآنی فلسفه سیاسی امام خمینی (ره) 

 معرفی کتاب

این کتاب با رویکرد و هدف اصلی سیاست در قرآن به نگارش درآمده است. نویسنده کتاب با این عقیده که امام خمینی(ره)، معمار بزرگ انقلاب اسلامی، تاکید و توجه ویژه‌ای به قرآن داشت، می‌نویسد که امام در حوزه سیاست نظری و عملی نیز همه ی اندیشه‌ها و کردارهای خود را به قرآن و حدیث مستند می‌کرد. در این باره نکته مهم آن است که پژوهشگران نشان دهند که آن مستندات کدام است.اثر حاضر کوشیده است تا بنیادی‌ترین مفاهیم و مباحث سیاسی را ـ که همان فلسفه سیاسی است ـ در نگاهی تطبیقی در قرآن کریم و سخنان امام خمینی در پنج فصل بکاود. این کتاب در پنج فصل با عناوین مفاهیم و چارچوب نظری، هستی‌شناسی سیاسی از منظر قرآن کریم و امام خمینی، انسان شناسی سیاسی از منظر قرآن کریم و امام خمینی، نظام سیاسی اسلام از منظر امام و قرآن و بالاخره اهداف و کار ویژه‌های نظام سیاسی اسلام از دیدگاه قرآن و امام تشکیل شده است که در این نشست معرفی گردید.

5- ابوالفضل اژدری  کتاب  همسفر شهدا : زندگی نامه و خاطرات سید علیرضا مصطفوی 

معرفی کتاب

سید «علیرضا مصطفوی» در تابستان 1357، متولد شد. او هرگز شهدا را ندیده بود، اما بهتر از هرکس دیگری آنها را می شناخت. او به اطرافیانش ثابت کرده بود که می توان با شهدا بود، حتی اگر آنها را ندیده باشیم. علیرضا مصطفوی با پیروی از هدف شهدا این راه را پیدا کرده بود. وی دست نوشته ها و متن های بسیاری تا آخرین روزهای زندگی اش به شهدا و معصومین تقدیم کرده بود. مجموعه حاضر دربرگیرنده بخش هایی از زندگی نامه و خاطراتی از اطرافیان علیرضا مصطفوی درباره او است. در پایان نیز دلنوشت­ها، اشعار، آخرین دست نوشته ها و وصیت نامه وی ارائه شده است که در این نشست معرفی گردید .

6- علیرضا محمودی  کتاب : درسهایی از امام : پنج پیام تاریخی امام خمینی قدس سره 

معرفی کتاب

کتاب حاضر در حقیقت مجموعه ای است از پنج پیام مهم و تاریخ ساز امام خمینی (ره) که هرکدام تأثیرات داخلی و بین المللی ویژه­ای برجای گذاشته است. منشور روحانیت که دستورالعملی برای امروز و فردای حوزه­های علمیه است، منشور برادری: راه کار و روشن کننده مسیر جناح­های مختلف درون حاکمیت است، پیام به گورباچف:  که در آن از پیش بینی فروپاشی کمونیسم و لزوم توجه به اسلام سخن گفته شده است، منشور برائت:  که پیام به حجاج ایرانی و تبیین برائت به عنوان یکی از ارکان توحیدی و از واجبات سیاسی حج بود و بالاخره پیام درباره قبول قطعنامه سازمان ملل:  که به ختم جنگ انجامید و در آن خطوط مبارزه همیشگی با استکبار جهانی ترسیم گردیده است.

7- حسین بخشی بورنگ کتاب : معارف و هدایت ها در کلام امام خمینی (ره)

معرفی کتاب

این کتاب مجموعه پیامها و سخنرانی های امام خمینی (ره) می باشد که شامل 12 فصل در مورد نظریه­هایی در مورد اسلام می­باشد. فصل اول ادعیه و معارف می باشد که اگر انسان معارف اسلامی داشته باشد و حقیقتا مومن به معارف اسلامی باشد دیگر اختلاف  بین دستجات و اختلاف نظر پیدا نخواهد شد ، البته اختلاف رای هست اما اختلاف اساسی که بخواهد این دسته ، دسته دیگر را محکوم کند یا فرض کنید توهین کنند دستجات به همدیگر این از ضعف ایمان ما است، اگر ما ایمانمان قوی باشد این اختلافات پیش نمی­آید.شما ملاحظه کنید اگر همه انبیا در یک روز جمع بودند هیچ اختلافی نداشتند.در بخش دیگری حضرت امام خمینی (ره)می­فرماید نقش ولایت فقیه در حکومت اسلامی در راستای ولایت رسول الله می­باشد.