وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

همکاری کتابخانه امام حسین (ع) با پایگاه بسیج دربرپایی جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به همراه تقدیر از اعضای کودک محجبه

ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر

حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ ق،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.

از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسى بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنى حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا  ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.

آن حضرت به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س) که از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافته اند. این در حالى است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید بسر مى بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگى بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت.

حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است

اطلاق «معصومه» بر فاطمه دختر موسی بن جعفر (ع)
نام حضرت معصومه، فاطمه است. در کتاب های روایی و تاریخی نیز، از آن حضرت با عنوان فاطمه بنت موسى بن جعفر (ع) یاد شده است، امّا صدها سال است که آن حضرت با این لقب مشهور هستند،و این لقب نزد ایرانیان تبدیل به اسم برای ایشان شده است.

روز ولادت حضرت معصومه (س)  در ایران به نام روز دختر نامگذاری شده ، به همین مناسبت کتابخانه امام حسین(ع) با همکاری پایگاه بسیج حضرت ام البنین(س) جشنی رابرپا کردند تا هم این روز را گرامی و هم مقام بزرگ دختر تکریم شود.

درادامه جلسه از چند تن از اعضای محجبه کودک کتابخانه هم با اهدای جوایزی تقدیر شد.

نشست قصه گویی کتاب « نردبان آسمان»

نشست قصه گویی از کتاب قصه های منظوم از 14 معصوم« نردبان آسمان» نوشته محمد کاظم مزینانی

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) روز شنبه مورخ 8/4/98 نشست قصه گویی از کتاب قصه های منظوم از 14 معصوم« نردبان آسمان» نوشته محمد کاظم مزینانی  و از سری انتشارات قدیانی در محل کتابخانه برگزار شد.

 دراین نشست که اعضای کودک کتابخانه محاطب اصلی بودند درابتدا جهت آشنایی کودکان مطالبی شناسنامه ای پیرامون زندگی امام صادق (ع) گفته شد و درادامه مطالب کتاب که درقالب شعرولادت تا شهادت امام صادق (ع) را روایت می کند قصه گویی شد.

برگزاری جلسه نقاشی به مناسبت هفته عفاف و حجاب

هفته حجاب و عفاف سال 98 همزمان با دهه کرامت و ولادت گوهر علم و عفاف از 15 تا 21 تیرماه شد.

 ترویج فرهنگ عفت مداری، پاک زیستی و تقید به پوشش عفیفانه در بین آحاد مردم جامعه اعم از زن و مرد - پسر و دختر، تضمین کننده رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف خواهد بود، اقتضای هرگونه رشدی در کشور، برخورداری جامعه از نسلی است که از نظر جسمی روانی و اخلاقی سالم باشد و بتواند کشور را در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... پیش ببرد لذا باید چیستی و فلسفه ی حجاب در جامعه تشریح و تبیین گردد. زبان نقاشی موثرترین راه برای انتقال پیام به مخاب است به همین دلیل اعضای کودک کتابخانه امام حسین (ع) ذهنیت خود از حجاب و هرآنچه به این موضوع مرتبط هست را بر روی برگه به تصویر کشیدند.