وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

هفته ملی کودک مبارک

در مقدمه ی کنوانسیون حقوق کودک آمده است : کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی و محبت و تفاهم بزرگ شود.

آسیب پذیرترین گروه در جامعه کودکان هستند. کودکانی که خود خالق زیباترین احساسات در زندگی انسان ها هستند و اگر کودکان نبودند شکوفه های زندگی به بهار نمی رسیدند. بهتر است برای این عضو مهم و موثر خانواده ارزش زیادی قائل بود چون شخصیت بزرگسالی آنها در دوران کودکی توسط ما ساخته می شود و خود تربیت کننده ی نسلی دیگر است.

نامگذاری هفته ملی کودک

پدر و مادر تمام نیازهای کودکان اعم از مادی و معنوی را تامین می کنند. تامین اساسی ترین نیازهای کودک مانند نیاز به غذا، پوشاک، تعلیم و تربیت، احترام به کودک و عاطفه انسانی یادآور خاطرات کودکی و روزهای شاد و آرام می شود.  بیایید هفته ملی کودک (20-14 مهرماه) را ارج نهیم و با شعار «آینده را باید ساخت» در ساختن آینده ای بهتر برای کودکانمان قدم برداریم.

در سال 1986 در چنین روزی 2 تن از دانش آموزان 9 ساله آتاتوری در نیویورک با نگارش نامه ای از همه بچه های دنیا خواستند که با هم روزی را به صلح اختصاص دهند و به همین خاطر این روز با این عنوان نامگذاری شده است و گرنه در کشورهای مختلف هر کدام برای این روز تاریخ مشخصی دارند.

کودک و محبت

تنها نقطه امید و مایه شادی و آرامش کودک پدر و مادرش است. کودک تان را زیاد ببوسید و بغل کنید و رابطه عاطفی خوبی برقرار کنید. به او این حس را بدهید که بسیار خاص است. تا حدی به کودکتان نزدیک باشید که تمام نیازهای او را بفهمید و اعتمادش را جلب کنید. به او افتخار کنید و برای افتخاراتش هدیه بگیرید این شما هستید که کمک می کنید کودکتان آینده خوبی را برای خود بسازد و تشنه محبت دیگران نباشد. همان طور که رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند به کودکان احترام بگذارید چرا که بی توجهی و بی احترامی به آنها باعث مشکلات عاطفی زیادی در کودکان می شود

کودک و بازی.

کودک برای پدر و مادر هم کودکی می آورد. وقتی با کودک بازی می کنید باعث شخصیت دادن به آن می شوید و حتی خود نیز به دوران کودکی خود برمی گردید. برایش قصه بخوانید، شعر بخوانید، از او بخواهید که شما را همراهی کند. وقت زیادی از شما نمی گیرد ولی حس محبت، حضور در جمع و را برای او فراهم می کنید و فرزندتان راحت تر در اجتماع ظاهر می شود. همچنین با برنامه ریزی برای کلاس های ورزشی مناسب سن کودکتان؛ استقامت، تعادل، چابکی، هماهنگی و قدرت در بدنش را بالا ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.