وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ
وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

وبلاگ کتابخانه امام حسین (ع) بورنگ

کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ

معرفی کتاب"گنجینه عفاف"

زن بعنوان لطیف ترین مخلوق الهی، از جایگاه ویژه ای در سبک زندگی اسلامی برخوردار است
آنگاه که انسان خلق گردید، ذات اقدس احدِ صمد، مترتب نمود امر ریحانگی را بر جنس اناث و در همان حال تقدیر نمود قوام را بر جنس ذکور و سکینه قرار داد زوجیت را برایشان تا بدین سان متکاثر گردد مودت و رحمت میان اشرف مخلوقات. در این میان لطیف ترین مخلوق الهی که موجبات عروج و تعالی جامعه می باشد، همواره کانون توجه شیاطین من الجن و الانس بوده است.

 

همزمان با هفته عفاف و حجاب روز چهارشنبه مورخ 20/4/97جلسه معرفی کتاب "گنجینه عفاف" با حضور چند تن از اعضا برگزار شد.

کتاب گنجینه عفاف نوشته آقای مهدی نصیری دهزیری و از انتشارات اندیشه صادق است که یکی از آثار برگزیده در موضوع عفاف و حجاب می باشد.

این اثردربردارنده 500 نکته درسیصدوبیست صفحه قطع رقعی که شامل: احادیث معصومین، نکته های تفسیری، نکات روانشناسی وجامعه شناسی، تاریخ کشف حجاب درایران، اشعاروجملات نثرادبی، سخنان بزرگانی چون: امام خمینی، مقام معظم رهبری، شهیدبهشتی، شهید مطهری, ومباحثی پیرامون حجاب وعفاف را درغالبی کشکول وار و جذاب ارایه می دهد.

کتاب « گنجینه عفاف » شامل پانصد موضوع زیبا در زمینه عفاف و پوشش اسلامی.. در مقدمه کتاب آمده است: عفت و پوشش اسلامی از مصادیق بارز و عظیم اسلام مجسمی است که ما را به سحر رهایی-بخش توحید، نوید می دهد و پوشش اسلامی، حَرمی است از ستر و عفاف که گوهر آسمانی انسانیت را در حریم خود پاس می دارد. این کتاب مجموعه ای جذاب و کشکول گونه شامل پانصد نکته ی تفسیری، حدیثی، روانشناسی، جامعه شناسی، علمی، احکام، داستان، شعر و جملات نثر و ادبی، برگزیده بیانات دانشمندان جهان اسلام و غیر اسلام، در زمینه عفاف و پوشش اسلامی و روابط محرم و نامحرم و مباحث مرتبط از قبیل نگاه، زنا، شراب، چادر، ... میباشد. پاره ای از عناوینی که در این کتاب آمده به شرح ذیل می باشد: گرداب شهوت و افول غیرت، آثار ایمان، پیروی از فرنگ، بیشترین فعالیت، قلعه عفاف، بایگانی خیال، نهضت عاشورا و کرامت زن، روح کثیف، به باد نگاه، نیم قرن سیاه، مغز باهوش زیر چادر، بهداشت روانی اجتماع، هدیه آسمانی، منادیان عفاف، چشم های گرسنه، دوسیم برق، امام خمینی و نوه های دختر و پسر، در شیشه عطر، داغ هفدهم دی، نماز کلاس تمرین حجاب، سالشمار برنامه های کشف حجاب، ازدواج در سیستم فرنگی، چشم های بی بها، سرکوبی رسول درون،... نمونه ای از سیره عملی امام خمینی را در این کتاب می خوانیم: « در آن زمانها پوشیدن لباس آستین کوتاه در خانه برای دختر یک روحانی پسندیده نَبود، اما امام خمینی می گفتند: در خانه اشکال ندارد چون خلاف شرع نیست، اما در بیرون خانه باید کاملا پوشیده باشید؛ یا پوشیدن لباس زرد، سرخ و آبی را برای زنان و دختران در خانه مسئله ای نمی دانستند...» مؤلف علاوه بر فهرست مطالب، جهت دستیابی آسانتر به موضوعات مورد نیاز اقدام به تهیه فهرست موضوعی نیز در پایان کتاب نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.